Topić: Početak druge faze izgradnje auto-puta veoma važan dan za Srpsku

0

BANJALUKA – Direktor preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je da je danas u Doboju počela druga faza izgradnje Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, dok će radovi u trećoj fazi početi sredinom iduće godine.

Povodom zvaničnog početak radova na izgradnji dionice od Kostajnice do Putnikovog brda, poznatije kao obilaznica oko Doboja, Topić je naglasio da je ovo važan dan ne samo za “Autoputeve”, nego za cijelu Republiku Srpsku i BiH.

– Počeli smo izgradnju koridora `Pet ce` prije dvije godine i posao podijelili u tri faze. Danas krećemo sa drugom fazom, a u pripremi je i treća – rekao je Topić obraćajući se prisutnima na gradilištu budućeg auto-puta.

Topić je istakao da će u naredne tri godine grad Doboj biti prilično opterećen izvođenjem radova, uz mnogo privremenog regulisanja saobraćaja, te mnoštvom građevinskih mašina.

– Molim građane za strpljene koje će nam svima trebati, ali kad se završi ovaj projekt benefiti će biti ogromni. To će označiti rastećenje tranzitnog saobraćaja koji se sada praktično odvija kroz sam centar grada – naveo je Topić.

Auto-put na evropskom Koridoru “Pet ce” kroz Republiku Srpsku dug je 46,6 kilometara i njegova izgradnja podijeljena je u tri dionice.

Prva faza odnosi se na dionicu od petlje “Tovira”“ do petlje “Kostajnica” u dužini od 5,5 kilometara. Izgradnja ove dionice počela je u ljeto 2019. godine, a izvođač radova je konzorcijum koji čine “Integral inženjering” iz Laktaša i “Granit” iz Skoplja.

Projekat je finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj, u iznosu od 70 miliona evra, te sufinansiran grant sredstvima Evropske unije putem Investicionog fonda za Zapadni Balkan u iznosu od 12,9 miliona evra. Rok za završetak je proljeće 2022. godine.

Druga dionica, čija izgradnja je počela danas, na pravcu je od Kostajnice do Putnikovog brda, odnosno do granice sa Federacijom BiH, a dionica je poznata i kao “dobojska obilaznica”.

Riječ je o veoma zahtjevnoj dionici, dugoj oko šest kilometara, na kojoj je planirana izgradnja dva velike tunela – Putnikovo brdo 1 i Putnikovo brdo 2, ukupne dužine više od dva kilometra, izgradnja mosta preko rijeke Bosne od oko 330 metara, te vijadukta dužine od oko 290 metara.

Takođe, predviđena je izgradnja i devet potpornih zidova ukupne dužine 2.200 metara.

Izvođač radova je firma “Integral inženjering” iz Laktaša, a projekat je takođe finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 150 miliona evra, te sufinansiran grant sredstvima Evropske unije putem Investicionog fonda za Zapadni Balkan u iznosu od 38.000.000 evra.

Rok za završetak radova na ovoj dionici je tri godine.

Treća dionica projekta odnosi se na pravac ka sjeveru, odnosno od petlje “Tovire” od Vukosavlja, ukupne dužine oko 36 kilometara.

U toku su razgovori sa Evropskom investicionom bankom o finansiranju ovog projekta, te se do kraja godine očekuje raspisivanje tendera za izbor izvođača radova i nadzora na radovima.

Takođe se očekuje sufinansiranje iz bespovratnih sredstava Investicionog fonda za Zapadni Balkan.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Molimo unesite vaše ime